Bregenz - Gammertingen - Reisverslag uit Gammertingen, Duitsland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Bregenz - Gammertingen - Reisverslag uit Gammertingen, Duitsland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Bregenz - Gammertingen

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

10 Juni 2012 | Duitsland, Gammertingen

Vandaag hebben we Oostenrijk verlaten, de zesde etappe gaat van Bregenz naar Gammertingen in Duitsland. We hebben geloof ik nog niet gemeld dat we onze DOSA trofee kwijt zijn. De laatste persoon die echte trofee heeft gehad was Ben en dat was nog in Calolziocorte waarschijnlijk ligt die daar nog in het hotel. Sindsdien deed een plastic beker dienst als DOSA trofee. Onze geweldige begeleiders Tony en Harry hebben voor alles een oplossing en zo ook voor dit probleem. Ze hebben een knuffel weten te bemachtigen en die doet vanaf nu dienst als DOSA trofee. We hebben de naam ook omgedoopt naar DOSA knuffel, dit geeft namelijk zeer goed de sfeer in de groep weer. Vandaag was de DOSA knuffel voor Ton, Tony had namelijk alle begrip voor het navigatie foutje van gisteren. Tony de navigator in de auto weet als geen ander hoe het is om op vreemde bodem de weg te wijzen. De start was vandaag stipt 09.00 uur. En we hadden natuurlijk regen bij de start dik 1,5 uur hebben we door regen gefietst. Eerst langs de Bodensee. Door een stuur foutje van Ton moest Piet uitwijken en tijdens deze actie reed Piet een put deksel uit zijn gelid gelukkig verder geen schade. Na 40 km arriveerden we bij de eerste pauze plaats in Krehenberg, van de boerin kregen we toestemming om onder haar afdak te pauzeren. Net voor de pauze werd de regen wat minder helaas waren we toen al zeiknat en zaten ook nog helemaal onder de modder. Harry en Tony hebben ondanks de zondagrust toch weer volop fruit en broodjes ingeslagen zodat we niets te kort kwamen. Fietsen bij koud en nat weer kost namelijk veel energie en die kon we weer goed aangevuld worden. Na een half uur pauze gingen de renners weer van start. We hebben kilometers over zand en grindpaden gereden en met dit natte weer wordt je daar niet bepaald schoner van. Vandaag was Ben de navigator en als Ben het voor het zeggen heeft hebben we op een of ander manier veel meer grindpaden als dat Ton de weg wijst. Daarom hebben we volgende leus bedacht: “Ben aan het bewind wij door het grind”. De route was overigens wel prachtig met mooie dorpjes, kerken, kasteeltjes, boomgaarden etc. Ook het zonnetje liet zich na 100 km af en toe zien maar de temperatuur bleef steken bij 17 graden. Na 138 km arriveerde renners bij Hotel Gästenhaus Kreuz in Gammertingen. Net zoals andere dagen heeft iedereen de tocht weer zonder problemen volbracht, ook Jorg die minder last heeft van zijn been na de behandeling van “dokter Tiny”. En al is het hooggebergte achter ons de vele heuvels vragen toch weer het nodige van de conditie van de renners. Bij aankomst weer het gebruikelijke pilsje( 0,5 L) en daarna snel douchen en kleren wassen.
We hadden vandaag twee primeurs. De eerste val partij en de eerste lekke band. Na 24 km schoof Piet onderuit in een gladde bocht. De snelheid was laag en de weg glad dus de schade viel mee. Alleen even wat trekken en duwen aan zijn schouder en we konden weer verder. Bij de tweede pauze plaats hebben we ook nog zijn derailleur wat recht getrokken hij kon namelijk niet meer schakelen. De tweede primeur was de eerst lekke band. Deze eer viel aan Jorg na 871 km leed hij lek. Met vereende krachten hebben we Jorg weer aan een harde (band) geholpen. Deze avond hebben we in het Hotel gegeten. Het bestellen is voor sommigen een zware opgave. Maar het onthouden van de bestelling is nog veel moeilijker. De obers houden het niet bij dus moet je dat zelf doen. Helaas lukt dat voor enkele heren bijna nooit. Zo is het ieder avond weer een prachtig schouwspel hoe de volle borden over de tafel schuiven tussen Jorg, Hans, Tiny en Piet. Uit eindelijk gaan ze allemaal met een rond buikje van tafel maar soms weten ze echt niet wat ze gegeten hebben. Morgen weer een nieuwe dag met zoals de voorspellingen nu zijn weer een natte start en een droog en zonnig einde.

• 10 Juni 2012 - 21:15

Toon:

fietsen en eten, fietsen en eten.

Doe de duitsers al vast de groeten voor as woensdag.

toon

• 10 Juni 2012 - 21:54

Albert En Ans:

Heel veel fiets plezier maandag.
    Wat zijn de verslagen en de foto's toch mooi wij genieten er elke dag van, complimenten voor de schrijver.

• 10 Juni 2012 - 22:20

José:

Toon, je vergeet het drinken!
    Dat zijn de enige foto's waarop iedereen een "big smile" heeft.
    Maar ze hebben het dubbel en dwars verdiend.
    Zet em op jongens, het einde is in zicht.

• 11 Juni 2012 - 05:34

Ad En Antonet:

Leuk om de verslagen te lezen.
    Volgens mij hebben jullie veel plezier,
    ook als is het soms erg zwaar.
    voor vandaag wens ik jullie weer een veilige en mooie tocht.

• 11 Juni 2012 - 06:52

Joke:

Hoi mannen.
    Prachtig jullie verhalen te lezen, en alleen op verharde wegen wordt het ook saai!!!!.
    Geniet van wat je ziet, heb lol om wat je hoort,laat het smaken wat je eet en drinkt, nog een paar dagen en dan sluiten we jullie weer in onze armen.
    groetjes Joke

• 11 Juni 2012 - 07:22

Tonny-Joke Kanters:

Hallo Mannen,weer steeds mooi om jullie verslag te lezen.fijn dat alles zo goed gaat.Wij hebben gisteren een hele mooie zonnige dag gehad na die nederlaag van ONS Oranje,
    en nu regent het alweer ja dat is Holland.
    Heel veel groetjes uit Boerdonk

• 11 Juni 2012 - 08:20

Fien Rooijakkers:

Wat geweldig van jullie allemaal maar als jullie thuiskomen is heel Keldonk voor jullie versiert maar ook een (beetje ) voor den heilige Toon.

• 11 Juni 2012 - 10:30

Miranda:

Ga zo door mannen...!! Mooie verslagen en leuke foto,s. De laatste loodjes komen eraan. Nog een paar dagen. toi toi toi...

groeten Miranda (dochter van Jos...)

• 11 Juni 2012 - 18:38

Hilde:

Hey pap (en alle anderen)!

Leuk om de verslagen steeds te lezen...
    Zet m op he? Nog eventjes, je kunt het!! x Hilde

• 12 Juni 2012 - 06:01

Annemie Krol:

Hallo mannen
    Wat die regen betreft.....Dit is geen regen maar iedere keer ZEGEN VAN BOVEN.Het blijft een kerkelijke tocht.
    Al is het ooit afzien het is toch een prestatie mannen. Gewoon doorzetten maar daar twijfelen we niet aan.

gr Annemie