Landeck - Bregenz - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Landeck - Bregenz - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Landeck - Bregenz

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

09 Juni 2012 | Oostenrijk, Bregenz

Vandaag een etappe van Landeck in Oostenrijk naar Bregenz net voor de grens met Duitsland. Bregenz ligt aan de Bodensee. De geplande afstand was ongeveer 150 kilometer. De werkelijkheid was hoger zoals nog zal blijken. Bij het ontbijt in Landeck moest Hans de beker overdragen aan iemand die de vorige dag/nacht een slechte of goede prestatie had geleverd. De beker ging nu naar Tony omdat hij nu al voor 3e nacht niet of nauwelijks had gesnurkt. Dat was een prestatie van jewelste. De etappe begon met nat en erg koud weer. Extra vroeg (een uur eerder als normaal) begonnen omdat we aan het einde van de dag op tijd in het pension moesten zijn om de wedstrijd Nederland tegen Denemarken te kunnen zien. Er stond een stevige rit te wachten omdat al in de eerste 40 kilometer een pas nl de Arlbergpas beklommen moest worden. De hoogte van deze pas bedraagt 1802 meter. De sneeuw lag er nog met een pak van ongeveer 3 meter dik aan de rand van de weg. Het was een zware klim met wel een stijging percentage van wel 8 tot 15 % we klommen door de sneeuwgrens die hier en daar langs de weg lach. Sneller als verwacht kwamen de wielrenners boven op de pas aan. Helemaal verkleumd en met kletsnatte schoenen, sokken etc. Droge spullen uit de volgauto waren absoluut nodig om de rit onder redelijke condities te kunnen vervolgen. Na een behoorlijke pauze met heerlijke Oostenrijkse broodjes en veel fruit kwamen de opklaringen van het weer als geroepen. De rest van de rit ging als een speer. Een warme tomatensoep na 105 kilometer was welverdiend. De rest van de rit zou onder normale omstandigheden ongeveer 42 kilometer moeten zijn, maar dat bleken er achteraf toch wel wat meer te zijn geweest. Want namelijk onze navigator Ton van Z had er lang gekeken en niet zo maar we reden wel 20 km om door Liechtenstein dus het is toch groter dan wij dachten ha ha. De fiet paden waren heel goed tot we de borden zagen van verboden toegang wij knalden gewoon door. Maar tot onze grote verbazing lach er allemaal slip op de pad die van de rivier kwam die overstroom was geweest. Het begon te slippen en te glijden van alle kanten dus moesten we kluunet de wei over naar de grote weg. Maar uit eindelijk met wat stuntelwerk zaten we op de grote weg. Pietje van de T kon weer eens niet uit zijn pedalen komen en knalde een paar keer bijna tegen de vlakte, daarom besloot hij om niet meer aan de kop te komen. Dat is natuurlijk onzin(wij dachten dat ie er door heen zat ) grapje. De totale afstand was 168 kilometer en bleek achteraf daarmee de langste rit. Al met al was het toch een mooie tocht. Morgen gaan we naar Duitsland en liggen de echt hoge bergen achter ons. Voor Jorg met een blessure aan zijn been wel fijn om te weten. De af te leggen afstand op zondag bedraagt ongeveer 133 kilometer.

• 10 Juni 2012 - 07:05

Willy:

Jongens nog even doorbijten
    Succes in Duitsland
    groetjes Willy en Ria

• 10 Juni 2012 - 08:21

Toon:

IK neem aan dat jullie in Duitsland de komende dagen allemaal met een oranje sjaal om fietst.

Vraagje hoeveel kilo's zijn jullie al aangekomen gezien het aantal broodjes en fruit dat jullie al op hebben!

Succes. Toon

• 10 Juni 2012 - 09:00

Marjo:

RESPECT!!! Dat is wat ik voor jullie allemaal heb. Ik doe het jullie niet na. Geweldig om de verslagen te lezen. Nog heel veel SUCCES!!! Zet hem op!!

groetjes Marjo ;)

• 10 Juni 2012 - 09:40

Fam. Meulepas:

Geweldige prestatie die jullie leveren. Wij vinden het iedere dag weer leuk om het mooie reisverslag te lezen.
    Hans: knap om dan ook nog met te hoog verzet de berg op knallen.

Geniet nog van de 2e week.

Mari en Gerda Meulepas-Bekkers

• 10 Juni 2012 - 10:22

Bert:

hoi fietsknapen dit is het echte werk
    nu moet je laten zien wat fietssen is
    maar hou vol het is nog even en dan
    vlug naar de vrouwtjes toe want die
    wachten op jullie tot ziens in keldonk

groetjes bert en jo schijndel

l

• 10 Juni 2012 - 10:55

Fam. Jansen:

Hoi heren,
    Wat leuk om die verhalen van jullie te lezen. Al is het niet altijd een gemakkelijke rit geweest. Fietsen onder alle weersomstandigheden én dan ook nog bergje op en bergje af, slecht wegdek, etc. jullie gaan gewoon door! Jullie zijn wel kanjers!
    Wij wensen jullie de komende dagen nog heel veel succes toe!

Groetjes Ad en Margaret en kids

• 10 Juni 2012 - 15:34

Sanne Vd Tillaer:

Hallo mannen!
    Goed gedaan 168km!! Leuk om die verhalen allemaal te blijven lezen!
    Ik ben trots op jullie!
    Succes nog de komende tochtent!
    Jullie kunnen 't.
    Liefs, Sanne

• 10 Juni 2012 - 17:32

Fam Peepers:

knap jongens wat jullie presteren
    en jorg we blijven in je geloven zet hem op je haalt het ook met een blesuren en exstra kussjes van de kinderen omdat dat jij de beste papa van nederland bent

• 10 Juni 2012 - 18:26

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 10 Juni 2012 - 18:42

Cindy Van Hedel:

Wij wensen jullie nog veel succes en Jorg wat heb je aan je been.