Koblenz - Düren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Koblenz - Düren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Koblenz - Düren

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

14 Juni 2012 | Duitsland, Düren

Vandaag een rit van Koblenz naar Düren. Volgens de papieren 123 Kilometer. Volgens de tom-tom meer dan 132 kilometer, wat ook daadwerkelijk het geval bleek te zijn. Eerst het gebruikelijke ontbijt dat weer voortreffelijk was. Daarna was er weer de DOSA uitreiking en die werd deze keer aan Peter overhandigt omdat hij de slechts geklede renner van het peloton is. Hij rijd al dagen met plastic zakken aan zijn voeten en met schilders tape afgeplakt. En dat is nog niet alles want zijn beenwarmers zijn veeeeel te kort het is geen gezicht om aan te zien(wat een schandaal). Vandaag voor de verandering eens geen regen bij de start. Ondanks dat het wel enigszins fris was (15 graden), was het prima fietsweer. De wielrenners waren dan ook prima op schema op de eerste pauzeplek na ongeveer 56 kilometer gearriveerd. Aldaar hadden de begeleiders Harry en Tony en hulpje Piet een flink aantal hot-dogs warm gemaakt die met de heerlijke Duitse broodjes geweldig smaakten en in een mum van tijd opgegeten waren. We vertrokken weer naar de volgende pauzeplaats die ongeveer 45 kilometer verderop was . Nadat het weer inmiddels helemaal was opgeklaard en de temperatuur heel aangenaam geworden was. Fietsten wij langs koren velden waar we een paar mooie kiekjes hebben geschoten, want de renners lagen met zijn alle in de koren waar de klaprozen vol op bloeiden. Daarna vervolgende we onze weg naar de pauze plaats ,waar de klaargemaakte schaaltjes met fruit cocktail en het restant van de hotdogs erg welkom bij de wielrenners en snel werden verorbert. De ingekochte spullen werd mede door Piet van de T, die normaal bijna nooit in een winkel komt, ingekocht. Deze dagen is een mooie leerschool voor Piet zodat hij tijdens zijn komende herstel periode zo zijn vrouw Lenie kan assisteren met shoppen. De ingekochte seconden-lijm voor het opvullen van de door scherpe steentjes gemaakte gaatjes in de buitenbanden werd gebruikt om opnieuw oponthoud te voorkomen (met name door Tiny). Het werkte kennelijk wel want er is verder niet meer lek gereden vandaag. De laatste tientallen kilometers waren al snel overbrugd. Het hotel bleek een heel leuke patio te hebben waar het prima toeven was en waar het pilsje na aankomst buitengewoon lekker smaakte. De kamers zagen er ook erg netjes uit. Iedereen heeft zijn fiets daarna grondig gepoetst omdat morgen het zonnetje zou schijnen en we allemaal netjes in de tent aan willen komen. Later bleek dat de zomer met enkele dagen is uitgesteld en dat we waarschijnlijk weer nat worden, dus al dat gepoets was voor nop. Het door de hotel-eigenaresse geadviseerde restaurant in de buurt bleek een schot in de roos. Iedereen was vol lof over het eten dat werd opgediend (en uiteraard over de pilsjes). Morgen dus onze laatste etappe van Düren naar Keldonk , 141 km, om 18.45 uur rijden we daar de feesttent binnen en wij hopen jullie daar allemaal te zien. Tot dan.

• 14 Juni 2012 - 21:44

Hannie Kuijpers:

Allemaal nog heel veel plezier op jullie laatste fietsdag. De laatste loodjes...We zien jullie in de feesttent voor een hartelijk welkom.
    groetjes Hannie Kuijpers

• 14 Juni 2012 - 22:13

Sander:

Hee pap, Ons mam zei dat je onze aanmoediging via de site had gemist, dus bij deze. Nog ff, zet hem op!!!
    Ik ben er morgen zelf helaas niet bij, maar ik zal een pilsje voor je klaar laten zetten. Tot zaterdag!

• 15 Juni 2012 - 04:50

Jeannette:

nou mannen, de laatste dag vandaag. Het lijkt nog maar een stukje maar uit ervaring weet ik dat dat dan toch vaak tegenvalt. Maakt niet uit: het moment van de aankomst maakt waarschijnlijk alles goed. Misschien zelfs ook wel voor (ome) Piet :-)
    Geniet ervan!

• 15 Juni 2012 - 06:33

Annemie Krol:

Hé mannen,

De laatste dag, zet hem op.
    We zien jullie de tent binnen rijden vanavond.
    Het was een plezier om jullie te volgen.
    Compliment voor diegene die de mooie verslagen maakte.

Een mooie prestatie, een herinnering voor het leven.

• 15 Juni 2012 - 06:36

Albert En Ans:

Jongens, wij wachten vol spanning op jullie aankomst.

• 15 Juni 2012 - 07:04

Hoi Mannen :

de laatste rit zet hem op allemaal en tot vanavond in de feest tent
    en jorg de kindjes kunnen niet wachten om papa weer te zien
    femke bram judith en manuela

• 15 Juni 2012 - 08:55

Agnes:

hoi mannen,
    wat was het leuk om elke dag bij te houden wat jullie meegemaakt hebben.
    En Peter nu wordt je een keer vermeld en dan meteen als" een schandaal"!!!!schandalig!!!ha ha.
    Helaas zien we jullie niet binnen komen,maar dat zal zeker wel heel leuk worden.
    Zet hem op de laatste kilometers!!!
    gr weer vanuit een regenachtig nistelrode

• 15 Juni 2012 - 11:05

Annie:

Hee mannen, het zit er bijna op. Nog veel succes de laatste kilometertjes. Het weer zal wel niet mee werken vandaag :(

En......... misschien is het een idee om de verzorgers mee naar huis te nemen, want thuis wordt je (Tiny) niet zo verwent ;) als dat je de afgelopen twee weken gewend bent.

Tot vanavond :)

Gr Annie

• 15 Juni 2012 - 12:19

Tonny-Joke Kanters :

Haa mannen,de laatste kilometervreters,maak er nog een mooie tocht van,en wat was het lezen van de verslagen leuk.Wie is toch die schrijver???Tot vanavond in de tent waar we jullie graag zien komen, onder luid applaus bij de geel -wit versiering.
    groetjusss uit Boerdonk

• 15 Juni 2012 - 13:57

Joke:

Hoi mannen,
    De laatste loodjes, als jullie dit lezen zijn jullie al aan het dineren( denk ik)
    over een paar uurtje zien we jullie in de tent.
    Opa Ben Jelle en Fleur zullen er ook zijn. Ze zijn blij dat ze vanavond opa weer zien, hij was wel erg lang op vakantie.
    Tot straks
    Joke

• 15 Juni 2012 - 14:43

Thea Bekkers:

Allemaal van harte gefeliciteerd met het (bijna) behalen van deze grandiose overwinning.
    Ik vind het ontzettend knap van jullie.
    Veel plezier in de feesttent vanavond.

Groetjes Thea

• 15 Juni 2012 - 15:12

Wouter:

He mannen

Zijn jullie er bijna, we zullen jullie warm onthalen en ik heb mijn woordje klaar.

Gr. Wouter

• 15 Juni 2012 - 15:33

Floran:

Hello Ko en de rest, knap staaltje fietsen. Het is gewoon een halve Tour de France. Jammer dat jullie er vanavond niet zijn. Op deze tocht zulen wij er zeker één (en zeker meer) een biertje op drinken. Groetjes, Floran en zo

• 15 Juni 2012 - 19:47

Willie Van Asseldonk:

mannen proficiat met jullie tocht zoals ik lees wel erg veel regen gehad wat wel jammer is ,maar knap van jullie om toch maar door te gaan.Wel jammer van Piet met zijn uitvallen.
    geniet van je ontvagst in het mooie Keldonk (geel-wit)
    groetjes Willie

• 15 Juni 2012 - 21:25

Ans Van Duijnhoven:

Ha mannen.

Ik heb genoten van de reisverslagen. Jammer van Piet maar toch leuk dat ie het mee heeft afgesloten. Wel veel regen gehad maar jullie zijn echte bikkels, toch? Fijne avond, ik hoor de muziek hier (Boekelseweg) maar mag de pret niet drukken.
    En nu weer allemaal aan het werk!!