Padua - Monzambano - Reisverslag uit Monzambano, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Padua - Monzambano - Reisverslag uit Monzambano, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Padua - Monzambano

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

05 Juni 2012 | Italië, Monzambano

Vandaag begint de fietstocht echt. We trappen van Padua naar Monzambano 151 km op de teller(inclusief keren etc.) Na de gigantische regenbuien van gisteren was het een opluchting om te constateren dat de lucht helemaal blauw was en dat volgens de weersvoorspellingen aan de dag het cijfer 9 moest worden gegeven. Dat cijfer klopte helemaal de hele dag zon en een max. temperatuur van 31 graden, boven nul(moeten we geloof ik wel vermelden ivm het weer in Nederland). Iets later dan gepland vertrokken omdat Ton zijn GPS niet op orde had (volgens Ton moet iedereen om 9.00 uur start klaar zijn). Die later is moet in de volgbus. Dat hield dus in dat iedereen in de bus zat, behalve Harry en Tony. Dat was toch wat te gortig. Aan Jorg werd de dagelijkse beker uitgereikt omdat het toch wel erg leuk was dat hij 8 jaar getrouwd was op 4 juni 2012 en toch met de ploeg was vertrokken. Wel heeft hij moeten tracteren. Zo zitten de deelnemers wel in elkaar. Dus rond 9.30 werd afscheid genomen van ons hotel in Padua. Het was een beetje lastig om uit de stad Padua te komen, maar eenmaal buiten Padua aangekomen was het fantastisch om in de prachtige natuur te rijden. Bij de Spar (ook bekend in Italie dus) inkopen gedaan om de ploeg van eten te voorzien. Het was verbazingwekkend om te zien hoe snel de belegde broodjes (zelf te beleggen!) bij de 1e pauze plaats verdwenen ondanks de kersen die gejat waren van een lokaal boertje. Na de pauze hebben Harry en Tony geprobeerd om de plek te bereiken waar de volgende pauze was gepland. Na enig gepuzzel en heel veel geluk kwamen Harry en Tony zowat gelijktijdig met de wielrenners op de geplande plaats aan. De sterke verhalen waren niet van de lucht. Het is wel moeilijk om echt van fantasie te onderscheiden, maar leuk is het wel. De kamerindeling, aangekomen in het hotel in Mozambano, werd door Harry bepaald. Net toen de ploeg was ingecheckt, arriveerden de wielrenners, die als gevolg van het heerlijk warme weer helemaal toe waren aan een (of meer) pilsjes. Het hotel in Mozambano ziet er veelbelovend uit en de verwachting is dat ook het restaurant wel goed is. We zullen het snel weten.

• 06 Juni 2012 - 05:47

Hannie:

Ik sta nu op het punt om naar Kevelaer te fietsen, in de regen, om voor jullie daar een kaarsje aan te maken op de goede afloop!! Hopelijk wordt het hier ook nog een keer droog en wat warmer.
    Groetjes Hannie Kuijpers

• 06 Juni 2012 - 06:12

Jean-Tine En Theo:

Hey,

de kop is eraf. En mooi weer, wat wil je nog meer! Zet 'm op, He?

Veel succes!
    Groetjes JT en Theo

• 06 Juni 2012 - 06:27

Jolanda:

Wat een mooie reisverslagen!Fijn dat alles oke is. Geniet van het mooie Italie
    en op naar Zwitserland, dan zullen er wel "zweet"druppeltjes vallen...
    Groetjes en succes.

• 06 Juni 2012 - 06:30

Annie:

Het zal Tiny Vervoort weer niet zijn die in de kersenboom zit :)

Hee mannen ik hoor wel dat jullie veel plezier hebben daar, ga zo door! De kop is eraf (ook voor ons), maar de zwaarste loodjes moeten nog komen.

Succes en groetjes van thuis.

• 06 Juni 2012 - 07:04

Willy:

vrolijke boel daar!
    het komt helemaal goed
    succes in de tweede rit

groetjes willy en ria

• 06 Juni 2012 - 07:20

Annemie Krol:

Leuk om jullie verhalen te volgen. Wat zie ik op die tent liggen,5 paar fietsers schoenen en 1 paar dames muiltjes? Hebben we iets gemist in het verhaal?

• 06 Juni 2012 - 09:22

Wouter:

Heren
    Mooi om te lezen dat het goed gaat. Het lijkt mij ook een bijzondere ervaring, hoewel dit nog maar het begin is. Veel succes verder

• 06 Juni 2012 - 10:21

Johan En Truus Van :

Hopelijk brengen jullie het zonnetje ook mee naar Keldonk, zodat hier de pilsjes ook lekker zullen smaken.
    Veel succes met jullie verdere tocht .
    groetjes en tot ziens in Keldonk.

• 06 Juni 2012 - 16:15

Anja Coolen:

He, jongens, het gaat daar wel goed met jullie. Fijn dat het goed weer is, beter dan hier. Veel succes met de volgende etappes, want dit is nog maar het begin.

• 06 Juni 2012 - 20:31

Cor Schonenberg:

Hoi Jos als je vaak op een terrasje zit met een glas bier is het niet gek dat je valt en je horloge stuk gaat. Moet ik je s''morgens om 7 uur wekken door je even te bellen. Succes verder.
    Groetjes Cor en Hannie

• 06 Juni 2012 - 22:11

Rien V D Boom..:

Hallo mannen succes verder en inderdaad het zou Tiny niet zijn de in de boom gaat let wel op dat je nog verder moet maar wel op de fiets niet in de volgehangen

• 06 Juni 2012 - 23:40

Sanne Vd Tillaer:

Hallo pap ( en alle andere mannen natuurlijk ;) ),
    Ik ben blij om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Heerlijk dat weer!! Het is hier alleen maar regen!! Neem inderdaad maar de zon en de hoge temperaturen mee terug naar Brabant ;)
    Pap en de rest van de mannen, nog erg veel plezier! Geniet ervan en je kunt het!!
    Veel liefs, Sanne

• 07 Juni 2012 - 08:50

Familie Verstraten:

heel veel succes met deze bijzondere reis!
    Hoop dat de rest van de dagen goed en voorspoedig mag verlopen.
    Een bijzondere groet aan Tiny Vervoort!
    Zet hem op! groetjes uit Veghel

• 07 Juni 2012 - 16:34

Oud Buurtgenoot:

Ik zag de foto van Tiny in de kerseboom en dacht meteen aan vroeger! Zijn deugnietstreken van toen zitten er dus nog in... haha
    Succes mannen, en wij denken aan jullie voor een behouden thuiskomst!

• 07 Juni 2012 - 17:23

Lize En Jens:

Beste opa,
    We hebben je gemist op oma's verjaardag. Veel plezier en succes.

Groetjes Lize en Jens en papa en mama

• 07 Juni 2012 - 18:54

Theo En Trudy:

mannen geniet ervan en succes groetjes theo en trudy