Toertocht rond Padua - Reisverslag uit Padua, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Toertocht rond Padua - Reisverslag uit Padua, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Toertocht rond Padua

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

04 Juni 2012 | Italië, Padua

Na het ontvangen van de zegening gisteren in de Basiliek van St. Antonio was het vandaag tijd op de beentjes los te trappen. 07.20 begon Piet’s telefoon te rammelen. Zijn kamergenoten Hans en Ton meteen klaarwakker, Piet niet : ” wie heeft er aan mijn telefoon gezeten?” en drukt het geluidje weg. Even later Hans zijn telefoon en ja hoor Lenie op zoek naar Piet en zo waren Hans en Ton voor het ontbijt volledig ingelicht over de werking van de voederinstallatie bij Piet. En hopelijk weet Piet voor we terug zijn in Keldonk hoe zijn telefoon werkt. Sinds gisteren hebben we ook een trofee die elke dag van eigenaar verwisseld. Degene de het Domste, een Oppepper, Slimst of de Allerliefste is krijgt deze DOSA trofee. Zondag was de trofee voor Harry omdat hij(samen met Tony) zolang inde dus had gezeten en daardoor harstikke gaar was. Vandaag ging de trofee naar Piet ivm met badzout, spierballen en mosselen. Jullie begrijpen daar niets van maar wij wel. Rond 10 uur was iedereen klaar om te beginnen met een tochtje van 60 km in de omgeving van Padua. De koffie was echter nog niet klaar maar toen de kannen vol waren gingen we om 10.30 uur van start. Snel bleek dat we nog niet genoeg zegeningen ontvangen hadden. Amper op de fiets vielen de eerste druppels. Toch weer even naar de Basiliek gefietst want de fietsen en volg auto moesten ook nog op de foto. Bus voor de Basiliek geparkeerd fotootje en wegwezen. Maaaaaaaaaaaaar met 1500 km voor de wielen lag Jos na 5 km al tegen het asfalt. Viel over een randje van de tram baan, niks ernstig en dus konden we er wel om lachen. Enige schade gat in regenjas en horloges (á € 17,50) helemaal kapot. Weer verder maar na negen km was de regen zo heftig dat schuilen onder een viaduct even noodzakelijk was. We hebben dik 1,5 uur gewacht op droog weer maar helaas. Dus rechtsomkeer naar het hotel terug. Het ergste was nog niet voorbij en met een nat, nat, nat pak kwamen we weer bij het hotel aan. Harry en Tony hadden de boodschappen gedaan en na een douche hebben we op het terras (inmiddels wel zon) de broodjes naar binnen gewerkt. En de centrifuge heeft ook zijn eerste werkdag gehad. Morgen hopelijk beter weer want dan kunnen we niet terug naar het hotel maar moeten 147 km afleggen alvorens we bij ons hotel zijn.

• 04 Juni 2012 - 14:10

Albert En Ans:

Jammer van de regen, hier ook de hele dag, maar zet hem op.

• 04 Juni 2012 - 14:14

Roger, Hilde En Kids:

Jongens heel veel succes morgen met de start van de reis terug naar Keldonk!!
    We zullen aan jullie denken.
    Dikke duim voor opa Jos van Levi en Jesse.

• 04 Juni 2012 - 16:39

Frans & Riet:

Hallo helden
    Sorry dat ik er niet bij ben
    toch wil ik jullie een mooie en goede reis wensen

groeten van ons

• 04 Juni 2012 - 19:34

Tonny Kuijpers:

Ha ha, dat Peit niet met zijn telefoon om kan gaan wist ik al lang.
    Maar goed dat er nog bij zijn die dat wel kunnen.

• 04 Juni 2012 - 19:36

Tonny Kuijpers:

Oja, nog veel succes en een behouden thuis reis.

• 04 Juni 2012 - 19:50

Ton En Mirjam:

Complimenten voor de mooie reisverslagen. Dagelijks een afdruk voor Koos en Dien die jullie ook op de voet volgen.

Het echte werk kan beginnen! Heel veel succes enneh... zzzet 'm op.

• 04 Juni 2012 - 20:41

Louis Diny Janssen :

Heel veel succes in het verre zuiden
    de meeste heuvels komen nog maar jullie
    gaan toch altijd meer naar beneden anders komen je nooit in Keldonk aan

• 04 Juni 2012 - 21:18

Anne Van Houtum:

Veel succes allemaal...!!

• 04 Juni 2012 - 21:54

Theo:

jongens en heel goede reis ik volg jullie succes ho

• 04 Juni 2012 - 22:15

Albert V D Linden:

van uit andora hier prachtig weer dat komt morgen jullie kant uit en dan staat jullie niets meer in de weg om op tijd in keldonk terug te zijn als de bus blijft rijden en jullie blijven fietsen dan komt alles goed , groetjes

• 05 Juni 2012 - 06:15

Annemie Krol:

Ik lees dat jullie meer zegeningen krijgen dan wenselijk is. Nou ja dan komen jullie in ieder geval goed gezegend terug. Hou de knietjes wel heel jongens.

• 05 Juni 2012 - 07:22

Cor Van De Acker:

Mannen... Veel succes en...blijf lachen!!!

• 05 Juni 2012 - 08:24

Wilma En Pieter:

Echt leuk om jullie verslag en de reacties te lezen.. Zet hem op jongens en geniet in ieder geval ook van alles wat je voorbij fietst.. We zijn benieuwd naar het volgende verslag..

• 05 Juni 2012 - 10:23

Chantal & Roy:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Pap (Jos) heb je de DOSA nog niet handen gehad? Je bent toch de allerliefste? Haha. En je kon hem zeker wel gebruiken na je val. Maar dan als oppepper. Heel veel succes nog, veel plezier en tot snel! xx

• 05 Juni 2012 - 14:56

Gonny V.d.Biggelaar:

we drinken er morgen eentje op jullie zware dag heel veel succes .

• 05 Juni 2012 - 16:47

Jeanne Tielemans:

Nou heren heel veel succes, en misshien was dat alle regen in een keer! Zet hem op!!!!!!!!!!!

• 05 Juni 2012 - 19:51

Anne-marie En Peter :

ook wij wensen jullie succes jongens heel veel plezier geniet ervan samen,wij volgen jullie
    groetjes