Kaars zegening in Basiliek St Antonio - Reisverslag uit Padua, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Kaars zegening in Basiliek St Antonio - Reisverslag uit Padua, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Kaars zegening in Basiliek St Antonio

Door: paduakeldonk

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

03 Juni 2012 | Italië, Padua

De meesten hebben een goed nachtrust gehad. De volgende morgen om 9.00 uur konden we ontbijten in het hotel. Eenvoudig maar voedzaam.
Na het ontbijt heeft de hele ploeg een fijne wandeling gemaakt bij fantastisch weer (28 graden ongeveer). Doel van de wandeling was de Basiliek van de Heilige Antonius. Het was erg druk maar dat was ook wel te verwachten op zondag. Bij een souvenirkraam hebben we de goede man leeggekocht ten aanzien van kaarsen. Hij moest noodgdwongen zijn magazijn voorraad aanspreken want we hadden 61 kaarsen nodig. Zijn dag kon niet meer kapot. We hebben de uit Keldonk meegebrachte kaars en alle 61 gekochte kaarsen aangestoken en vervolgens deze 61 kaarsen in een kapel van de basiliek geplaatst. De kaarsen en alle deelnemers zijn gezegend door een plaatselijke eerwaarde geestelijke. Zelfs Tiny werd door onze geestelijke apart als cameraman gezalfd. Daarna heeft de hele groep Padua bezichtigd. Onderweg hebben we vanwege de gekregen dorst en honger de plaatselijk pizzaboer op een prachtig plein in Padua bezocht. Daarna teruggewandeld naar het hotel. Daarna een lauw pilsje gedronken. Inmiddels zijn we overgegaan op koude cola en zitten er een aantal te rikken. Met hart en ziel gezien het geschreeuw (in de goede zijn van het woord). De rest loopt een beetje te luieren en te hangen. Ze zijn zich misschien aan het opladen voor de dag van morgen.

• 03 Juni 2012 - 17:36

Willy:

hallo allemaal
    leuke fotos!
    sterkte voor de eerste ettappe.
    groeten uit keldonk

willy en ria

• 03 Juni 2012 - 17:52

Keldonk.nl:

Mooi om jullie zo te kunnen volgen. Ik heb de link naar deze website op de home-page van Keldonk.nl gezet, zodat iedereen jullie vanuit Keldonk makkelijk kunnen volgen.
    Heel veel succes!
    Groetjes, Wilma van Hout
    namens webteam Keldonk.nl

• 03 Juni 2012 - 18:34

Hannie:

nou als jullie nog vleugeltjes hadden leken jullie wel engeltjes, zo braaf.....
    Geniet maar van het mooie weer want hier is het koud met veel regen.
    Lekker slapen vanavond en kusjes voor iedereen maar vooral voor mijn Josje!! xxxx
    Groetjes Hannie

• 03 Juni 2012 - 18:55

Ans Van Duijnhoven:

Goeie fietsreis terug mannen.

• 03 Juni 2012 - 19:39

Jeannette:

Nou mannen, een mooi begin van een mooie tocht. Succes maar vooral veel plezier. Groeten vanuit Keldonk waar we zondag weer gewoon rondje Liempde of zoiets gaan fietsen.

• 03 Juni 2012 - 20:01

Gezin Vd Tillaer:

Wat fijn dat het daar zon mooi weer is, hier helaas niet! Leuke foto's, zo te zien vermaken jullie je wel. Geniet ervan!

Groeten familie van den Tillaer

• 03 Juni 2012 - 20:25

Annie:

Ha mannen,

Fijn om te zien dat jullie allemaal goed zijn aangekomen, al dan niet met een omweg! De pilsjes zullen daar wel smaken, wij doen het hier wel met een rood wijntje, om warm te blijven ;( Gelukkig zijn jullie allemaal goed gezegend :) zodat jullie, na morgen de omgeving wat verkent te hebben, overmorgen goed aan de terugreis kunnen beginnen. Wij zullen jullie in ieder geval volgen op jullie site.

Heel veel groetjes vanuit het koude en natte Keldonk.

• 04 Juni 2012 - 07:27

Albert En Ans:

Jongens veel succes.
    Mooie foto's en we blijven volgen.
    Albert en Ans

• 04 Juni 2012 - 07:52

Mari En Berna:

Heel veel succes allemaal.
    En aan Ko van ons Vera heel veel groetjes.

Mari en Berna

• 04 Juni 2012 - 11:41

Tonny-Joke Kanters :

Wat leuk om jullie verslag en foto's te lezen-zien.Jos wat heb jij op die ene foto toch een wit been!!!!!met die pastoor tussen jullie.
    Nou Mannen stuur wat zon hier naar toe want gisteren en vandaag is hier veel regen gevallen of is het de zegening van jullie?
    Heel veel plezier daar en fiets ze.
    we blijven jullie volgen.
    Tonny-Joke Kanters
    Boerdonk

• 04 Juni 2012 - 13:33

Fien Rooijakkers:

Heel veel fiets plezier en gezelligheid maar daar zal het niet aan ontbreken.
    Heel erg leuk dat wij het hier kunnen volgen suc6 verder.

Toerclub

Ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de Keldonk gaat de Keldonks tourclub van Padua(Italie) naar Keldonk fietsen. 1491 km in 11 dagen, de start zal plaats vinden in Padua op dinsdag 5 juni 2012 en op vrijdag 15 juni is de aankomst in Keldonk. De fietsers Hans Bekkers,Ben van den Bogaard, Jos Kuijpers, Peter Kuijpers, Ko van Loon, Jorg Peepers, Piet van den Tillaer, Tiny Vervoort, Ton van Zutphen worden bijgestaan door de begeleiders Harry van den Biggelaar en Tony Verbruggen.

Actief sinds 24 Dec. 2011